Honnemaradu

Dag vriendjes! 


Wauw! Ondertussen zijn we al mei! De tijd vliegt hier voorbij!

Dit weekend was het de beurt aan Honnemaradu, een mooi staaltje natuur! 

Laat ik jullie even vertellen wat er op het programma stond!


Zaterdagmorgend stonden we op om half6, zodat we zeker op tijd zouden aankomen! Natuurlijk moesten we weer al eens wachten op de bus en deed die er ook iets langer over dan gepland! We kwamen dus een uur te laat aan!
We werden 'verwelkomd' door een kwade Indische tante en kregen al direct te keuze om te vertrekken!
Na een korte discussie kwam alles terug in de plooi! En uiteindelijk viel ze nog mee hoor :) 


Samen met 2 andere Indische families en een groepje -niet knappe- jongens uit Bangalore ontbeten we midden in de natuur! 
Daarna was het tijd voor de 'life jacket drill'! We moesten allemaal een zwemvest aandoen en dan mochten we in het water. Voor bijna alle Indiërs was het de eerste keer dat ze in het water gingen, dus zij waren er niet zo gerust op!
Nadat Jolien en ik onze zwemskills hadden getoond mochten wij (als enige 2) zonder zwemvest in het water, hoera! 



Na enkele uurtjes gezwommen te hebben was het tijd voor onze lunch! Rijst met sambar zoals gewoonlijk :)
Daarna namen we even rust en was het tijd om te gaan peddelen! 
Met z'n 5/6 gingen we in een rond bootje, coracle genaamd en voeren we naar een ander eilandje.
Helaas zat ik een een bootje met enkele Bangaloreboys en die bakten er niets van! Mijn bootje is dus niet tot het eilandje geraakt! Indiërs zijn dus echt niet zo handig in zo'n dingen! Ze begrepen niet dat ze of terwijl samen of terwijl om de beurt moesten peddelden! Wij draaiden bijna de hele tijd rondjes, zelfs ik kon het nog beter ;) 


Tegen de avond gingen we op zoek naar een 'kampeer' plaats! Normaal zouden we op het eiland kamperen, maar aangezien het al enkele dagen geonweerd had 's nachts vertrouwden ze dit niet echt!
We gingen dan op zoek naar iets anders en kwamen dan boven op een berg en daar stonden 3 'huisjes'. Dit waren gewoon vuile kamertjes die al jaren niet meer gebruikt waren :).

Na heerlijke chappati's te hebben gegeten, ja ze waren echt erg lekker! Maakten we een kampvuur en zongen we liedjes! Enkele Vlaamse liedjes en enkele liedjes in Hindi! 

Het slapen, dat was heeeel wat minder! Op dunne foam matjes sliepen Jolien en ik bij een gezin in zo'n kamertje!


Eerst spotte ik een kikker, maar die ging snel naar buiten! Daarna vloog er een dikker kever hele tijd tegen de muur en bam op de grond, zo een 10 tal keer! Hiervoor schakelde ik de hulp in van de Bangaloreboys!
Met een 'gerust' hart kon ik gaan slapen. Midden in de nacht werd ik opgeschrikt en kwam er een grote kakkerlak van onder mijn hoofd gekropen! Jakkie!
Na vele pogingen van Jolien om hem te vangen (wat niet lukte), hem naar buiten te lokken, waren we genoodzaakt om de man van het gezin dat bij ons sliep wakker te maken! In 1,2,3 was de kakkerlak dood en we maakten ook gebruik van de gelegenheid om de mini tarantula dood te kloppen! 

Oja eerder die avond kwamen we ook een grote schorpioen tegen! Een hele dierentuin daar in het bos :) 

De volgende ochtend, stijf als een hark, maakten we ons klaar om een berg te beklimmen!
Met behulp van een wandelstok en veel bleinen behaalde ik de top :D! Daar hadden we een schitterend uitzicht! 

Eens terug op de begane grond namen we nog een verfrissende duik in het meer! 


Na in totaal 3 keer mijn voet te hebben omgeklikt, leuke mensen ontmoet te hebben, veel plezier gehad te hebben keerden we weer terug, ja je weet het ondertussen al... 


Naar Shimoga!!


Veeeel groetjes en tot binnekort!! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten