Wedding!

Woensdag 18 april waren we uitgenodigd op het huwelijk van Praveen en Amulya! 
Praveen is een vriend van Kavitha (de zus van de vrouw waarbij we verblijven), en ze vonden het waarschijnlijk zo leuk om 2 Belgen te verwelkomen op hun trouw! 


Die morgend stond ik een beetje vroeger op! Zo legde ik een vlecht in mijn haar (die het al snel begaf na de 2uur durende busrit), werd er mij een jasmijnbloem in mijn haar gestoken, deden we nieuwe kleren aan, drongen ze me een lelijke gouden ketting op en moest ik mijn oorringen insteken! 
Zo vertrokken we dan naar Thirtalli, waar het huwelijk zou plaatsvinden!  

Daar stonden Kavitha en een aantal vriendinnen van haar ons op te wachten. Na een snel ontbijt trokken we naar een kamertje! Daar kon het 'opmaak uurtje' beginnen.
2 vrouwen hielpen mij met het aandoen van de sari, wat deze keer wel erg lang duurde! Ze waren allemaal wat zenuwachtig :) 
De andere deed haar haar nog eens opnieuw, in een vlecht natuurlijk! En de make up werd nog eens gecheckt! 


Tegen 11uur (30 minuten te laat) konden we vertrekken! 
We kwamen aan in een grote zaal waar allemaal tuinstoelen stonden. Over het algemeen zaten de mannen aan de ene kant en de vrouwen aan de andere kant. Er werd ook de hele tijd muziek gespeeld! 
Al snel waren wij even het middelpunt van de belangstelling, wat toch wat vervelend was! 
Vooraan op het podium stonden de bruid en de bruidegom! 
Er werden allerlei verschillende rituelen uitgevoerd, die ik me niet meer zo goed kan herinneren!
Wel krijgt de vrouw een teenring, afschuwelijk! En krijgt ze een herkenbare trouwketting! Daaraan hangen een aantal gouden bolletjes! Iedereen die deze ketting draagt is dus getrouwd :)
Op die moment wordt er net zoals bij ons met rijst gegooid naar de bruid en bruidegom.
Daarna zijn ze getrouwd! (Het was ook een gepland huwelijk, maar ze waren wel al verliefd op elkaar! :)) 


Dan begint het saaie gedeelte. Man en vrouw staan 3 uur op het podium en de hele zaal komt in groepjes naar voor en zo worden er 100 foto's getrokken met hen. Na een tijdje wordt er dus niet zo veel meer  gelachen, je zou voor minder! 
Ondertussen kunnen de mensen dan gaan eten! Allemaal lange tafels met krukjes en een bananenblad. Aan de lopende band komen ze dan rond met allerlei eten en scheppen dit op je bord! Best wel lekker, maar je moet snel kunnen eten :)! Daarna wordt de tafel afgeruimd en klaargemaakt voor de volgende reeks gasten! 
'S avonds is er dan ook nog een receptie, maar daar waren wij niet bij!
Een Indisch trouwfeest is dus wel wat saai, maar wel eens leuk om meegemaakt te hebben! 
Geef mij maar een Belgisch feest ;) 


Liefs! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten