Holiday!

Vriendjes!

Net terug van een weekje vakantie!
Maandagochtend om 6u 's morgens vertrokken we met de trein naar Bangalore! Niet zomaar een trein hoor, het was er eentje die met de deuren en ramen open reed, waar er wel 50 ventilators aan het plafond hingen (iedereen had zijn persoonlijke ventilator en kon deze dan ook aanzetten) en waar er een Indische vrouw er niets anders op vond dan mijn schouder te gebruiken als steuntje, maar dit gebeurt -helaas- wel vaker bij ons!

Aangekomen in Bangalore leidde de trotter (ondertussen ook al niet meer zo'n goede vriend, wegens over datum en daarom niet altijd recente info bevattend!) ons naar een hotelletje!
Het was er ook een stuk koeler dan in Shimoga, wat wel eens leuk was!
Decadent zoals we zijn, eens lekker sjiek gaan eten en drinken! 's avonds een bezoekje gebracht aan de Harley-Davidson winkel (ja papa, dankuwel Laura).
Helaas ook een iets te enthousiaste Indiër tegengekomen. Hij was wel vriendelijk en leidde ons wat rond daar in Bangalore, maar op een gegeven moment hadden we er toch even genoeg van. Na subtiele hints zoals: Wij gaan nog even shoppen, ik weet niet wat jij nog van plan bent. En als je honger hebt kan je hier iets eten, wij hebben geen honger. Ondertussen een bikini winkel binnen gaan en lang genoeg binnen blijven. Maar niets hielp!
Hij bracht ons daarna wel naar een heel gezellige pub, wat wel leuk was en daar dronken we iets!
Met natuurlijk de vraag: 'Mag ik u nummer hebben, en heb jij facebook?' voorafgaand trokken we terug naar het hotel.

De tweede dag trokken we naar Wonderla! Een groot waterpark en kermis in elkaar!
Hier ontmoetten we de jonge Indische koppeltjes, meisjes, jongens, die ook wat Westers zijn dan hier in Shimoga!
Er waren super veel glijbanen, waar je met banden enzo moest van gaan en ook een raindance!
Dit was echt heel grappig! Het was een  soort van discotheek waar je in de 'gietende regen' danst op z'n Indisch! Alle meisjes nemen je vast en beginnen met je te dansen, ik moet zeggen dat ze hier wel een heel rare stijl hebben van dansen, niet zo direct mijn ding ;)
Ondanks dat je met kleren in al de attracties moest gaan en dat uitgerekend ik vast bleef zitten op zo een glijbaan (tot groot plezier van de Indische toeschouwers) was het echt wel een toffe dag!
Van daaruit namen we de bus naar Mysore!

In Mysore bezochten we vanalles!
We gingen naar Mysore palace, natuurlijk! Heel sjiek!
Mysore palace!
Ook Chamundi hills stond op ons lijstje! Dit was niet zo indrukwekkend. De bus bracht ons naar boven, waar een kleine tempel was en waar de mensen kwamen bidden. Dit tafereel hebben we ondertussen al veel vaker meegemaakt en dus niet meer zo speciaal voor ons. Dan konden we de 1000 trappen naar beneden nemen, minder vermoeiend dan gedacht ;)!
We bezochten ook nog Somnathpur, ook een mooie tempel, die wat anders is dan de meeste tempels! Met behulp van een gids leerden we nog iets bij !
Lolita mahal, sjiek hotel!
Daarnaast verbleven we ook 2 nachten in een hotel met zwembadje! Hier was nooit iemand, dus hadden we het zwembad voor ons alleen! Helaas soms ook wat last van de Indische werkmannetjes die dan toevallig daarboven alles moesten poetsen en die hun ogen dan ook de kost gaven :D!
Verder hingen wat rond in de stad, aten we veel te veel en genoten we van onze vakantie!
Chamundi hill, 1000 trappen naar beneden! Onderweg een foto!
Somnathpur
Kleurenpoeder op de market!
Vrijdag kwamen we toevallig de andere meisjes (van Artevelde hogeschool tegen!) in de café coffee day! Super lekkere ijskoffie gedronken daar trouwens! Heerlijk om dit hier in India te drinken!
Heel veel bijgebabbeld en 's avonds roomservice besteld!
zaterdag hele dag inkopen gedaan en rondgehangen met de andere meisjes en mee naar Kanakapura geweest! Tof om eens te zien waar zei verblijven!
Lekker gegeten in de Gokul :)

De volgende dag naar een resort geweest, waar we hmmmm heerlijk konden eten en een duik namen in het zwembad!

Privé coupé!
Zondagavond moesten we om 16u30 onze trein halen in Bangalore, dus een beetje gehaast namen we dan vanuit het resort een bus naar Bangalore! Door het stomme verkeer en de bus die wel 100 keer stopt misten we onze trein!
De enige goede optie was dan om de trein van 11pm te nemen, nachttrein dus!
Na lang aanschuiven konden we een nieuw ticketje bemachtigen, weliswaar een staanplaats voor een rit van 6 uur! Dit zagen we toch niet zo goed zitten!
Via via kregen we dan onze eigen 'coupé' met 2 slaapplaatsen.
We moesten eerst 2000 roepie betalen! Wat echt veel te veel is!! (bijna 40 euro!)
Na ons een boos te hebben gemaakt en enkele Indiërs erbij betrokken te hebben kregen we toch een eerlijk prijs!
Onze week zat er snel op! We zitten al in de helft!